Naszymi inspiracjami są:

Po pierwsze
przebywanie blisko przyrody i ruch każdego dnia.
Po pierwsze
Po drugie
elementy najlepszych systemów wychowawczych
Janusza Korczaka, Waldorfska, Montesorri, pedagogika przeżyć, edukacja demokratyczna, flow learning Josepha Cornella:
  • dziecko powinno być traktowane jako podmiot a nie przedmiot, gdyż rozwija się dzięki własnej aktywności
  • wychowanie bez kar i nagród / nauka bez ocen
  • przekonanie, że człowiek ma naturalną potrzebę poznawania świata
  • na współ z pracami plastycznymi także uczenie poprzez praktyczne działanie: prace ręczne, pielęgnacja ogrodu, majsterkowanie, praca z drewnem (pedagogika Waldorfska)
  • warunki do doświadczania odpowiedzialności za swoje decyzje i działania
  • brak sztywnych ram, kiedy dziecko “musi” opanować daną umiejętność
  • nauka przez zabawy, gry, działania zespołowe jak i indywidualną pracę
Po drugie
Po trzecie
NVC
NVC - porozumienie bez przemocy, rodzicielstwo bliskości, self-reg, metodologia typu Thomasa Gordona, Jespera Juula
Po trzecie
Nie ma złej pogody, jest tylko nieodpowiednie ubranie.
wzmacnianie odporności dzieci poprzez zabawę na świeżym powietrzu o każdej porze roku.
Nie ma złej pogody, jest tylko nieodpowiednie ubranie.

A tu kilka publikacji,

żeby każdy z was mógł lepiej poznać co nam w duszy gra:

“Ostatnie dziecko lasu”

Richard Louv

“Jak mówić żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły.”

Adele Faber, Elaine Mazlish

“Jak mówić żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły.”
Adele Faber, Elaine Mazlish
“Self-Reg. Jak pomóc dziecku (i sobie) nie dać się stresowi i żyć pełnią możliwości”

Stuart Shanker, Teresa Barker

Doświadczenia innych: (lista leśnych przedszkoli)